ארה"ב תמנע ויזה מישראלים החשודים באלימות נגד פלשתינים

אייל ראובן No Comments on ארה"ב תמנע ויזה מישראלים החשודים באלימות נגד פלשתינים

ארה"ב שוקלת למנוע ויזה מישראלים החשודים באלימות כלפי פלסטינים, בהם כאלה שלא הורשעו. הסיבה: תסכול מהמשך העימותים בגזרה. החשש: הנציגות תסתמך על מידע מארגוני שמאל

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגרירות ארה"ב בירושלים בוחנת מקרוב מקרים של אלימות מצד ישראלים כלפי פלשתינים בשטחי יהודה ושומרון. ב"ישראל היום" פורסם כי השגרירות שוקלת להוסיף את שמותיהם של אותם ישראלים לרשימה של מנועי קבלת אשרת כניסה (ויזה) לארה"ב.

מדובר בצעד תקדימי וחריף. לפי המדיניות החדשה בשגרירות, מי שחשודים באלימות כלפי ערבים, בנקיטת פעולות הפחדה או בהסתה לאלימות, עשויים לא לקבל את האשרה. המדיניות צפויה להיות מרחיבה, ולכלול גם אנשים שלא הורשעו בבית משפט, אך לרשויות האמריקניות יהיה מידע עליהם שלקחו חלק בפעולות האלימות.

המדיניות החדשה צפויה להשפיע בעיקר על ישראלים החיים ביהודה ושומרון. היא ננקטת בעקבות תסכול אמריקני מתמשך מכך שישראל – לפי טענות הממשל – לא עושה די כדי למנוע התנגשויות בין תושבים ערבים ליהודים בשטח.

בשלב זה, לא ברור מה יהיו מקורות המידע שעליהם יסתמכו רשויות ההגירה האמריקניות בבואן לשלול מאזרח ישראלי את האשרה. אם תלונות של ארגוני שמאל על ישראלים שלטענתם מעורבים באלימות ייחשבו על ידי האמריקנים מידע מהימן – המשמעות עשויה להיות קשה במיוחד למספר גדול מאוד של פעילים בהתיישבות.



0 תגובות